Bár ezúttal ügyesebbek voltunk, mint a Mitsubishi, és két héttel a hivatalos bemutató előtt már megírtunk minden érdemleges tudnivalót új modelljükről, azért így is hozott újdonságot az hazai ASX leleplező-ceremónia.
Megérkezett az Outlander kisöccse - galériaMegtudtuk például, hogy nagy terveket szőnek a modellhez a márka illetékesei, melyre részben okuk is van. Az autóipari válságban ők ugyanis a pozitívabb szcenárió szerint változtak: a hazai értékesítés csupán 38 százalékkal csökkent. Az anyacég bővítési terveit teljesítendő, új modelljük, a crossover ASX már itt is van, hogy az illetékesek szerint a márka portfóliójából rögtön kövér egynegyedes részt hasítson ki magának.
Az újdonság tehát kis túlzással még meg sem érkezett, ám rögtön a paletta legfontosabb modelljévé vált. A cél a középkategória vásárlóinak elhódítása, a jobb variálhatóság, kellemesebb megjelenés és nagyobb praktikum/élmény funkció-betöltés révén. Tehát az ASX a piacvezető Nissan Qashqai vadászterületére tör be, de – mint azt korábbi összehasonlító tesztünk is mutatja – akár a Lancertől is rabolhat el vásárlókat.
És mivel teszi ezt meg? Mindenekelőtt előnyös megjelenésével, melyben fontos szerepe van a márka kötelező kellékévé avanzsált Lancer-orrnak. Az összkép szimpatikus, sőt, a belbecs is - főleg, ha a nagyon jól felszerelt, tehát drágább modellek extra-tengerét nézzük.
Szerencsére a szerényebb verziókkal is volt alkalmunk ismerkedni, ám ez csak a felszereltségekre igaz: a teljesen új fejlesztésű 1,6 literes belépőmotor ugyanis csak jó két hónap múlva érkezik, így a 117 lóerős benzines helyett a meredek, 1,65 millió forintos felárral kínált 150 lóerős – szintén új, saját fejlesztésű – 1,8 literes dízel volt a kiállított autók orrában, amelyhez (a benzineshez képest) eggyel több, vagyis hat (előremeneti) váltófokozat jár.
Start-stop rendszerrel egy decivel takarékosabbA tekintélyes szakadékkal rendelkező dízel-benzines árazás mellett további csavar, hogy az Outlander platformjára épülő ASX-et a gyártó nagyon enyhén a Qashqai alá pozícionálja, ám ehhez képest az újdonság nem olcsóbb nagy konkurensénél (az árakról itt vagy az alsó táblázatban tájékozódhatnak).
A remélhetőleg hamarosan érkező teszt keretében majd jól kivesézzük a modellt, amelyről álló helyzetben csak annyit lehet elmondani, hogy jó összeszerelési minőséggel rendelkezik, ám nagytestvére prémium-hangulatú ínyencségeit (például a helyenként bőrrel burkolt műszerfalat) nélkülözi.
A Mitsubishi munkatársai persze már kipróbálták az ASX-et, és leginkább a jól sikerült dízelmotort emelték ki, mellyel 4 liter/100 km-es fogyasztással eljutottak a Balatonig, ami a gyárilag megadott 5,7-5,5 literes adat ismeretében nagyon jó érték. Már alig várjunk, hogy a modellt alávethessük Autó Pult normafogyasztási körünknek…
Ami az ASX jövőjét illeti, a platformközösség miatt valószínű, hogy később különösebb nehézségek nélkül bekerülhet a kínálatba a remek duplakuplungos SST automataváltó, illetve könnyen lehet, hogy a más piacokon jelen lévő, elektronikusan "butított", 116 lóerős 1.8 DI-D is megjelenik nálunk.
| Mitsubishi ASX | 1.6 MIVEC / ClearTec | 1.8 DI-D / ClearTec | 1.8 DI-D 4WD ClearTec |
| Lökettérfogat (cm3) | 1590 | 1798 | 1798 |
| Csúcsteljesítmény (le) | 117 / 6000 | 150 / 4000 | 150 / 4000 |
| Csúcsnyomaték (Nm) | 154 / 4000 | 300 / 2000-3000 | 300 / 2000-3000 |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,4 sec | 9,7 sec | 10,0 sec |
| Végsebesség (km/h) | 183 | 200 | 198 |
| Váltófokozatok/típus | Kézi, 5-fokozatú | Kézi, 6-fokozatú | Kézi, 6-fokozatú |
| Átlagfogyasztás (l/100 km) | 6,0 / 5,9 | 5,7 / 5,5 | 5,7 |
| CO2-kibocsátás (g/km) | 139 / 135 | 150 / 145 | 150 |
| Üres tömeg (kg) | 1270 / 1290 | 1450 / 1460 | 1525 |
| Hosszúság (mm) | 4295 | 4295 | 4295 |
| Szélesség (mm) | 1770 | 1770 | 1770 |
| Magasság (mm) | 1625 | 1625 | 1625 |
| Tengelytáv (mm) | 2670 | 2670 | 2670 |
| Csomagtartó térfogata (l) | 442 | 442 | 442 |
| Fordulókör (m) | 10, 6 | 10, 6 | 10, 6 |
| Mitsubishi ASX | Teljesítmény | Felszereltség | Ár |
| 1.6 MIVEC | 117 LE | Inform | 4.999.000 |
| 1.6 MIVEC | 117 LE | Invite | 5.389.000 |
| 1.6 MIVEC | 117 LE | Intense | 5.969.000 |
| 1.6 MIVEC | 117 LE | Instyle Navi | 6.819.000 |
| 1.8 DI-D | 150 LE | Inform | 6.649.000 |
| 1.8 DI-D | 150 LE | Invite | 6.999.000 |
| 1.8 DI-D | 150 LE | Intense | 7.679.000 |
| 1.8 DI-D | 150 LE | Instyle Navi | 8.569.000 |
| 1.8 DI-D 4WD | 150 LE | Invite | 7.699.000 |
| 1.8 DI-D 4WD | 150 LE | Intense | 8.319.000 |
| 1.8 DI-D 4WD | 150 LE | Instyle Navi | 9.199.000 |

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)