Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ezekben a percekben a Ferrari standján hatalmas a tömeg, hiszen épp most hullt le a lepel a maranellóiak legújabb jubileumi modelljéről, ami minden előzetes információ ellenére a LaFerrari nevet kapta a keresztségben. Luca di Montezemolo nem sokat fukarkodott a jelzőkkel, egész egyszerűen kijelentette, hogy ez az autó "tökéletes".

Ferrari LaFerrari - galériaA szakembernek persze a márka múltjának ismerete nélkül is lehetne hinni, de a típus hivatalos weboldalán is annyi műszaki információ került publikálásra, hogy azt „Az Emberiség krónikájának” terjedelmében is fel lehetne dolgozni, s akkor még mindig csak egy kis betekintést nyerhetnénk az újdonság konstrukciós bravúrjaiba. Első pillantásra annyi bizonyos, hogy hiába kapott a friss modell hibrid hajtásláncot, attól még ízig-vérig Ferrari maradt.

A Ferrari tud még meglepetéseket okozni...

Hogy állításunk ne csak holmi üres marketingszövegnek tűnjön, érdemes a lemezek alá pillantani, ahol a 9250-es fordulatig is elpörgő 6,3 literes V12-es szívómotor láttán már önmagában is könnybe lábadnak a szemeink, pedig a benzines erőforrás 800 lóerős teljesítményéhez az elektromotornak köszönhetően további 163 erőtől duzzadó paripa csatlakozik. A hátsó tengely javára 41-59 %-os tömegelosztású autó rugalmasságának jót tesz majd a villanyos egység nyomatéktartó jelleggörbéje is, igaz, egyelőre csak annyit tudni, hogy a belsőégésű blokk által szavatolt 700 Nm-es értékhez előbbi több mint 200 Nm-t tesz hozzá.

HY-KERS technológiával még gyorsabban távolodik, de rugalmasabb, agilisabb is tisztán benzines társainál

Aki teheti, vegye meg! - Veszíteni nem lehet vele.A menetteljesítmények már némileg árulkodóbbak, hiszen a százas sprint szintideje 3 másodpercen belülre húzódik, de éppenséggel nem egészen 7 (!) szekundum elteltével már kétszázzal is száguldhatunk a horizont felé. A végsebesség nagyobb 350 km/óránál, sőt, a LaFerrari a házi Fiorano tesztpályán öt másodpercet pirított az Enzóra, és kettőt az aktuális csúcsmodell F12 Berlinettára.

Az újdonságból jubileumi modellként a szokásoknak megfelelően mindössze 499 darab készül, de akinek van nagyságrendileg 300 millió mellőzhető forintja, egy percig se teketóriázzon a megrendeléssel, mert a készletnek gyorsan lába kél, miközben egy limitált szériás Ferrarinál gyorsabban jövedelmező beruházás pillanatnyilag nem létezik, s akkor a birtoklás néhány évének élményfaktoráról még nem is szóltunk.