2012-es piaci bevezetése óta egyre magasabbra tör az Opel Mokka. Ideális méreteivel, divatos fellépésével és kényelmesen magas üléspozíciójával jól illik a trendekhez a szubkompakt crossover. Ezt igazolja a több mint félmillió megrendelés, amely Európa-szerte a kategória egyik kedvencévé teszi. E sikertörténetet hivatott folytatni az Opel Mokka X, amely világpremierjét épp most, a Genfi Autószalonon ünnepli. Kollégáink gyorsan lencsevégre is kapták az Opel büszkeségét, amin a tervezők épp ott változtattak, ahol arra szükség volt. Élőben is meggyőzően fest a családbarát városi terepes.
Az arculat is új, de főleg belül változott - genfi képekAz új elnevezés nem véletlen: a gyáriak annyira felvarrták az eddigi modell ráncait, hogy félig-meddig új típust köszönthetünk benne. Az újdonság megjelenése letisztultabb, minőségibb; a Mokka X egy árnyalatnyival szélesebb, szolidabb és férfiasabb lett. A karosszéria viszont lényegében megmaradt: a relatíve kis külső méretek dacára továbbra is meglepően nagy belső tér fogadja az utazókat, amihez a 'hagyományos' kompakt modellek átlagának megfelelő (Astra méretű) csomagtér társul.
Ember legyen a talpán, aki innen meg tudja különböztetni a jelenlegi Mokkát az új Mokka X-től...
Fejlettebb fényszóró és biztonsági rendszerekAz eddigiektől eltérő összhatást szemből a teljesen új fényszóró (benne bi-xenon helyett akár adaptív LED-es fényszóróval), valamint a megváltoztatott lökhárító és hűtőrács kölcsönzi. Hátulról már fel lehet ismerni az elődöt, de a módosított hátsó lámpa így is modernebb hatást kelt. Friss karosszéria-színek, például a borostyán narancs vagy az abszolút vörös fokozhatják a Mokka X birtoklásának vágyát.
Belül az új Astra stílusában változott minden. Megújult, valamint nagyobb és szebb megjelenítést kapott a 7 vagy 8 colos verzióban elérhető központi rendszer, a műszercsoport analóg műszerei között pedig nagyobb kijelző található. A formák letisztultabbak lettek és kevesebb a gomb.
Szemből rá se ismerni - galériaA motorpalettán ugyancsak van újdonság, méghozzá az új 1,4 literes turbómotor személyében. A 152 lóerős motort adaptív összkerékhajtás (melynél a szabályozási tartomány a 100 százalékos fronthajtástól az 50:50 százalékig terjed) és hatfokozatú, bolygóműves automataváltó kíséri – előzetes adatok szerint 6,6 literes vegyes fogyasztást produkálva, köszönhetően a széria start-stop rendszernek is. Mellette pedig a motortérbe már korábban beköltözött 1,6 literes dízelmotor viszi el a prímet.
Az árak egyelőre ismeretlen, de az első modellek várhatóan csak az ősz folyamán érkeznek meg a kereskedésekbe, így bőven lesz még idő ennek tanulmányozására.