Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

 

Jelen pillanatban az egyik legerősebb mezőny az alsó-középkategóriában található, ezt pedig a Hyundai szakemberei is jól tudták, mikor nekiláttak az i30 megtervezésének. A folyamat eredményét a Frankfurti Autószalon forgatagában személyesen is megtapasztalhattuk és a kollégákhoz hasonlóan elismerő biccentéssel nyugtáztuk a koreaiak újdonságát.

A motorpaletta például nem hoz újdonságot: az 1,4 literes, 109 lóerős benzines erőforrás régi ismerős, a közvetlen befecskendezéses, 140 lóerős egyhatos pedig viszonylag új. Mellettük dízelfronton a 90 lóerős 1.4 CRDi és a 126 lóerős 1.6 CRDi jelentkezik. Újdonság, hogy már az összes erőforráshoz hatfokozatú kézi váltó jár majd, miközben az izmosabb lehetőségekhez hatfokozatú automatát is kínál majd a gyártó.

Bár önmagában a modell komoly ugrás az előző generációhoz képest, a meglepetés ezúttal nem csak a hajtáslánc terén marad el: a külső Dinamikus és modern formák egyvelegeformajegyeket láttuk már az i40 és az Elantra esetében is. Igaz, hatásuk azóta sem kopott, így az i30 is kategóriája egyik legvonzóbb tagja lesz. Belül is az új Hyundai-ok formavilága fogad, amit ráadásként a márkától mostanság megszokott megelehetősen jó anyagminőség és korrekt összeszerelés emel tovább, ráadásul az autó praktikumban sem szenved hiányt.

 Az új i30-at a bemutatót követően 2012 első negyedévében láthatjuk viszont a kereskedésekben, amelyet a kombi verzió augusztusban követ majd. A gyártás helye változatlanul Csehország marad.